38 מיליארד: נכנס לתוקף הסיוע הצבאי האמריקאי הגדול בהיסטוריה

    איתי גדסי No Comments on 38 מיליארד: נכנס לתוקף הסיוע הצבאי האמריקאי הגדול בהיסטוריה

    רוב הרכש הצבאי יגיע מהתעשיות הביטחוניות האמריקאיות, 3,3 מיליארד יילך לרכש צבאי ו-500 מיליון דולר ל"תוכנית ההגנה מפני טילים הישראלית"

    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (שני) נכנס רשמית לתוקף מזכר ההבנות שמסדיר סיוע בטיחוני לישראל על סך 38 מיליארד דולר, שיתפרס לאורך 10 שנים הבאות, אשר יתחיל ב1 באוקטובר תחילת שנת הכספים של 2019 – כך הודיע אמש ממשל ארה"ב.

    המזכר נחתם עוד בתקופת הנשיא הקודם ברק אובמה, לאחר משא ומתן ארוך וקשוח בין הצדדים, בניגוד לסיוע קודם בו ישראל המירה את הדולר לשקלים והזרימה כספים ךתעשיות הישראליות, הפעם מדובר בכמעט כל הכסף יגיע לתעשיות האמריקאיות.

    ישראל תקבל סיוע מידי שנה על סך, 3,8 מיליארד . מתוכם 3,3 מיליארד יילך למימון רכש צבאי ו-500 מיליון דולר יילך לתוכניות ההגנה מפני טילים, כמו "כיפת ברזל" "קלע דוד" חץ 2 ו-חץ 3.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למזכר ההבנות ואמר: "אני מודה לממשל האמריקני ולקונגרס על מחויבותם לישראל ועל כספי הסיוע האמריקנים גם בעשור הקרוב.

    בפני ישראל והעולם אתגרים ביטחוניים מורכבים, ובראשם התוקפנות האיראנית. התמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה היא מעמודי התווך בקשר האיתן בין המדינות".



    0 תגובות